Headlinez Home  

RSS FeedsColumn: Wat is er mis met korte games? (GameQuarter)

 
 

15 januari 2022 09:07:54

 
Column: Wat is er mis met korte games? (GameQuarter)
 


Tegenwoordig hoor je studio`s steeds vaker opscheppen over hoeveel uur je in de door hen ontwikkelde game kunt doorbrengen. Een voorbeeld hiervan is Dying Light 2, want Techland wisten recent te melden dat deze game maar liefst vijfhonderd uur aan content bevat. Ironisch genoeg zorgde ook dit bericht voor kritiek, maar doorgaans zien gamers (schijnbaar) graag dat games honderd uur of meer bevatten. Dat riep bij mij de vraag op: Wat is er mis met korte games? Zelf speelde ik recentelijk Ratchet & Clank: Rift Apart. Een game die ongeveer acht tot tien uur duurt. Persoonlijk had het verhaal voor mij niet nog eens tien uur hoeven duren en dat heb ik vaker. Soms is het best wel aangenaam wanneer je een game hebt met een story van pak en beet tien tot twintig uur. Dan kun je het spel in relatief korte tijd doorlopen, blijf je lekker in het verhaal en wordt je niet vermoeid met zaken die er eigenlijk niet toe doen. Voor mij is daarom vaak het tegendeel zelfs waar, want sommige games zijn in mijn ogen onnodig langdradig. Dit zie ik vooral terug wanneer je een open wereld game te pakken hebt. Neem bijvoorbeeld Biomutant, een spel dat zich afspeelt in een prachtige wereld. Maar had deze game geen betere ervaring geweest in een meer lineaire setup, met minder reizen en minder randzaken? Gewoon het verhaal vertellen in een prachtige setting zonder poespas, waardoor de lengte van het spel eveneens ingekort kan worden. Ditzelfde kun je eigenlijk over veel games zeggen, bijvoorbeeld Far Cry en wellicht ook het nog te verschijnen Horizon: Forbidden West. Over Horizon: Forbidden West kunnen we uiteraard nog weinig zeggen, maar ergens heb ik het vermoeden dat de open wereld gaat afleiden van het verhaal. Wanneer je het open wereld-principe loslaat kun je waarschijnlijk een veel sterker verhaal neerzetten. En laat dit nu net een game zijn waarbij ik het idee heb dat er een enorm sterk verhaal in gebracht kan worden. Vaak heb ik het gevoel dat ontwikkelaars kiezen voor een o ...


 
31 viewsCategorie: Multimedia > Games
 
The Medium, mijn favoriete horror game sinds Silent Hill 2 (InsideGamer)
Dying Light 2: Stay Human ondersteunt bij launch geen cross-play of cross-gen (GameQuarter)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Games


Copyright © 2008 - 2022 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten