Headlinez Home  

RSS FeedsOneerlijke reviews: 'Werd gevraagd mijn recensie te verwijderen' (Metronieuws Reizen)

 
 

12 november 2019 19:46:09

 
Oneerlijke reviews: 'Werd gevraagd mijn recensie te verwijderen' (Metronieuws Reizen)
 


Eten: het kan goddelijk zijn, maar soms valt het vies tegen. Als je besteld hebt, ben je in beide gevallen geneigd om een reactie achter te laten. Ook Vural Polat uit Amsterdam klom in de pen toen hij onlangs sushi bestelde die hem niet beviel. De eigenaar van de sushizaak waar Polat besteld had las zijn recensie en had moeite met de slechte score. Hij trok daarom aan de bel bij de eten-bestelsite Thuisbezorgd, dat een paar dagen later contact opnam met Polat. `Het restaurant had hen de opdracht gegeven om de recensie te verwijderen en het bedrag van de bestelling terug te storten. Mits ik hiermee akkoord zou gaan`, vertelt Polat. Dat restaurants klanten benaderen om negatieve recensies te verwijderen in ruil voor restitutie of een tegoed is geen nieuw fenomeen. Alleen doordat Polat zijn recensie anoniem had geplaatst, moest Thuisbezorgd contact met hem leggen. Afwijking Dat klinkt als aparte deal, zeker omdat Thuisbezorgd tot zijn klanten ook concurrerende restaurants heeft. Woordvoerder Joris Wilton benadrukt dat het om een ongelukkige samenloop van omstandigheden gaat. `Wat kan gebeuren, is dat een restaurant een review ziet waar hij zich helemaal niet in herkent, een review die ook afwijkt van veel andere, en daarom graag in contact wil komen met de klant. In uitzonderlijke gevallen kunnen we dit faciliteren. Er is iets misgegaan toen het restaurant zei dat de recensie verwijderd mocht worden en wij dat checkten bij Polat. Hij antwoordde: `Indien ik mijn orderbedrag terugkrijg` en dat hebben we niet ontkend. Daarmee hebben we de indruk gewekt dat de zaken gerelateerd waren, terwijl ze dat niet zouden moeten zijn.` Maar volgens Polat zit de vork anders in de steel. `Ik heb nooit contact gehad met het restaurant. Ik heb alleen met Thuisbezorgd zelf gebeld. Daar ben ik van overtuigd. Ik ben maar één keer gebeld en alleen Thuisbezorgd heeft bij een anonieme recensie je gegevens.` In de bevestigingsmail die Polat naar Thuisbezorgd stuurd ...


 
25 viewsCategorie: Reizen
 
Aanpak anorexia: 'Ik heb een halfjaar op hulp gewacht' (Metronieuws Reizen)
Van 120 naar 63 kilo én personal trainer, maar ook 'gethinshamed' (Metronieuws Reizen)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Reizen


Copyright © 2008 - 2024 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten