Headlinez Home  

RSS FeedsBedenkers voedselkeuzelogo’s houden geen rekening met de consument van de toekomst (Foodlog)

 
 

8 oktober 2019 19:44:01

 
Bedenkers voedselkeuzelogo’s houden geen rekening met de consument van de toekomst (Foodlog)
 


We ontvingen een tekst van merkenbureau Fitzroy dat zich richt op jonge mensen. O, een reclameboodschap van WC-eend, dacht de redactie. Toch even gebeld met Jur Baart en toen besloten de tekst te plaatsen. Het onderzoek is gebaseerd op een enquête onder 300 jongeren die via een gerichte tool op sites waar zij langskomen zijn geworven. Jongeren van 10-19, de consumenten van de toekomst, lijken heel anders naar logo`s te kijken dan de oudere generatie die beslist wat ook voor hen goed moet zijn. Of het onderzoek betaald is door de klanten van Fitzroy (waaronder PepsiCo)? Nee, verklaarde ons Baart met zijn hand op het hart; het is eigen onderzoek op basis van eenvoudige tellingen. Of het representatief is? De redactie van Foodlog durft het niet te garanderen, maar vindt het een boeiend genoeg naast het onderzoek dat de Consumentenbond vanmorgen presenteerde: voor de markt als geheel zou Nutri-Score het beste logo zijn. Voor de jeugd scoort het voedselstoplicht beter, constateert Fitzroy.


 
53 viewsCategorie: Cultuur > Gastronomie
 
Bacteriën overleven in wasmachine (Metronieuws Eten)
Boeren bezetten komende week Binnenhof en gaan langs bij het RIVM (Foodlog)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Gastronomie


Copyright © 2008 - 2024 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten