Headlinez Home  

RSS FeedsGouden Loeki 2017: de favorieten van Harry Piekema (Metronieuws Lifestyle)

 
 

10 januari 2018 17:52:55

 
Gouden Loeki 2017: de favorieten van Harry Piekema (Metronieuws Lifestyle)
 


Televisiereclames bestaan er in vele vormen en niveaus. De meeste mensen vinden het gros verschrikkelijk, maar soms komen er enkele pareltjes tussendoor. Sommige hiervan worden beloond met een nominatie voor de Gouden Loeki. Afgelopen dinsdag werden de tien genomineerden bekendgemaakt. Metro sprak met Harry Piekema, de man die 10 jaar lang het gezicht was van Albert Heijn, over wie dit jaar de grootste kanshebbers zijn voor het gouden leeuwtje dat ervoor nodig is om een commercial `goed` te maken. Piekema zelf won een Gouden Loeki 2014 voor de afscheidsreclame van AH. Hij ontving eveneens een oeuvreprijs in 2008.  Ohra en Plus Tussen de genomineerden van de Gouden Loeki van dit jaar ziet Harry Piekema twee grote kanshebbers. `De eerste is het `hond-tegen-kat`-filmpje van verzekeraar Ohra. Deze vind ik heel erg goed. Je voelt mee met de dieren en het verhaal is superscherp. En dat is knap omdat het dieren zijn en geen mensen. Dit filmpje heeft een duidelijke boodschap die bovendien niet afleidt.` Hij vindt dat Ohra erg goed bezig is met hun spots. `Ook de tandarts-reclame stond op de shortlist. Deze heeft eigenlijk dezelfde sterke boodschap. De herhaling werkt erg goed.`  `De andere kanshebber vind ik de commercial van de Plus over de kerstwens van een kind met gescheiden ouders om samen te gaan gourmetten. Hoewel een duidelijke emotie voelbaar is, wordt de reclame niet sentimenteel. Dit filmpje is erg goed gemaakt en er wordt erg sterk en klein in geacteerd.` De kerstspot van de supermarkt past volgens hem in de trend dat steeds meer bedrijven met hun reclameboodschappen maatschappelijke thema`s aan de kaak stellen.     Goede reclames  Volgens Piekema kan je met reclamefilmpje bijzonder veel kanten op. `Je hebt een breed scala aan mogelijkheden er is niet zoiets als een gouden regel voor goede commercials. Wel is het belangrijk dat het filmpje herkenbaar en invoelbaar is. Ook moet de boodschap makkelijk te volgen zijn voor de kijkers. ...


 
20 viewsCategorie: Cultuur > Lifestyle
 
Gouden Loekie:`Geen gouden regel voor goede reclameŽ (Metronieuws Lifestyle)
Gouden Loeki 2017: de favorieten van Harry Piekema (Metronieuws Fashion)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Lifestyle


Copyright © 2008 - 2024 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten