Headlinez Home  

RSS Feeds'Goede webcare is sympathiek en hulpverlenend' (Metronieuws Muziek)

 
 

21 september 2017 17:22:51

 
'Goede webcare is sympathiek en hulpverlenend' (Metronieuws Muziek)
 


Minutenlang in de telefonische wachtrij staan om een klacht te melden of dagen aan een stuk wachten op een e-mail van de klantenservice? Dat is met de komst van webcare niet meer nodig: gooi je klacht, vraag of compliment gewoon op social media. Jij blij, bedrijf blij. Want dan kunnen ze er ook nog eens leuk op inspelen. Webcare heeft meer doelen dan alleen het bedienen van de klant, vertelt strategisch adviseur Arne Keuning. `Het is steeds meer een combi van pr, marketing, communicatie en service. Social media wordt gebruikt als drukmiddel om organisaties in versnelling te krijgen, dat is een prettige bijeenkomst.` Andersom werkt het ook: `als je in de geleende omgeving (Facebook, Twitter) laat zien dat je hulpvaardig en sympathiek bent, is dat goed voor je naam.` Viral Bij de NS gaat er elke week wel iets viral, vertelt woordvoerder Gerjan Vasse. `Dat is voor het vak heel leuk. Maar we willen met het transparante karakter vooral het verschil maken voor de reiziger.` Met een klein gebaar kun je iemand al snel een grote dienst bewijzen als je social media inzet. Wanneer iemand zijn portemonnee is verloren in de trein en de conducteur direct via social media bereikt wordt. Of die ene keer dat een vrouw haar bruidssluier in de trein liet liggen en er dankzij social media toch weer mee herenigd werd.   Vasse richtte de webcare van NS zeven jaar geleden zelf op en inmiddels is het team flink gegroeid. `We zijn destijds actief geworden om onze reizigers bij te staan in hun reis van deur-tot-deur en om onze persoonlijke kant te laten zien. Door middel van snelle en persoonlijke service reizigers laten ervaren dat we een echt mensenbedrijf zijn. Het was een logische stap`, vertelt Vasse.  `Voor de reiziger is de aanwezigheid van een toegewijd webcareteam erg prettig.` Link met de winkel Ook bij Albert Heijn weten ze goed hoe ze moeten inspelen op de mondige social media-gebruiker. `Dinsdag kregen we een bericht via Facebook van een mijnheer die stil kwam te staan in ee ...


 
33 viewsCategorie: Multimedia > Muziek
 
Tickets voor de Zwarte Cross worden in prijs verlaagd (Festivalinfo Nieuws)
Ticketprijzen voor de Zwarte Cross gewijzigd (Ticketkopers reageren verontwaardigd) (Festivalinfo Nieuws)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Muziek


Copyright © 2008 - 2024 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten