Headlinez Home  

RSS FeedsReclame met sexy dokter teruggetrokken: seksistisch (Metronieuws Eten)

 
 

3 december 2016 16:38:28

 
Reclame met sexy dokter teruggetrokken: seksistisch (Metronieuws Eten)
 


Verzerkeringsmaatschappij OHRA heeft een reclame ingetrokken na felle kritiek omdat de advertentie te seksistisch zou zijn. In het spotje was een sexy vrouwelijke dokter te zien, en een mannelijke arts die met een hoog stemmetje praat door een speculum, een apparaat dat wordt gebruikt voor vaginaal onderzoek.     Beide dokters werden ook op social media geplaatst, met daarbij de tekst: `Alleen bij OHRA heb je échte vrije zorgkeuze. Je kiest altijd zelf welke arts je bezoekt. Voor welke arts ga jij: de sexy arts of de nerd? Wij zijn benieuwd!` Maar na een storm van kritiek besloot de verzekeraar de reclame toch maar offline te halen. Veel mensen vonden de reclame seksistisch.   Het is niet voor het eerst dat er een reclame niet uitgezonden mag worden. Metro zet een aantal opvallende voorbeelden op een rij. Daarom liep Jezus over water   Hoe kan het toch dat Jezus over water liep? Eén van de discipelen heeft in een reclame van Red Bull, die werd uitgezonden in Zuid-Afrika, wel een verklaring: hij heeft net een Red Bull gedronken. Dat viel niet in goede aarde bij christenen, die woedend waren om de reclame. Hij werd al snel van de buis gehaald.   In Nederland hadden we een soortgelijke rel: hier promootte Arie Boomsma het drankje Holy Soda. Dat drankje was zelfs zo heilig dat Arie Boomsma er van over water kon lopen. Ook hier dienden christenen een klacht in bij de Stichting Reclame Code. Het spotje werd snel daarna van de buis gehaald. Overigens ontkent de fabrikant van het drankje dat dat iets met de klachten te maken had - er zou iets zijn voorgevallen tussen Arie Boomsma en de makers van Holy Soda. Racistische geit Een gewonde vrouw staat voor een rij van vijf zwarte mannen en een geit. `We hebben ze allemaal op een rijtje gezet. Nagel die gast aan het kruis. Welke is het?`, vraagt de politieman. Daarna horen we de gedachten van een grofgebekte geit. Het is een reclame die van Pepsi die in de Verenigde Staten werd uitgezonden. Tot grote woede van ...


 
17 viewsCategorie: Cultuur > Gastronomie
 
Dit nieuwe kleurboek is niet geschikt voor kinderen (Metronieuws Eten)
Ajax onder 19 kroont zich in `mini-klassieker` tot winterkampioen (Het Parool Eten en Drinken)
 
 
blog comments powered by Disqus


Headlinez.nl
Het laatste nieuws verzameld op onderwerp, uit meer dan duizend nieuwsbronnen

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Registreren | WW Ophalen

Zoek:

Gastronomie


Copyright © 2008 - 2024 Indigonet Services B.V.. Contact: Tim Hulsen. Lees hier onze privacyverklaring.
Andere websites van Indigonet Services B.V.: Vacatures News Science Tweets Nachrichten